Dance!

                                                    hejj!<33

I dag som de stog på mitt schema så ska ja berätta om DANS filmer och olika dans stiler! Hoppas att du gillar att dansa för de gör jag! Själv så dansar ja show, jazz och nutids dans och de är alla såna danser som man ska vara lite vig i eftersom man sparkar och gör piruetter hela tiden. Min absoluta favorit dans stil är nog nutids dans! Där är så många olika rörelser.

Och nu om de olika danserna i min tanke:

Jazz: Det är en slags disco stils dans, man kan t.ex dansa till FAME sånger eller andra sånger som man dansar till på ett disco! Man kan t.ex. använda sig av det klassiska peace fingre som sakta gilder från vänster till höger  framför ditt ansikte om du fattar vad jag menar.
                                  

Show: Ungefär samma som jazz bara att man dansar till de nya sångerna som t.ex Dj got us falling in love again eller Black eyed peas-The time!( lyssna på dessa, de är bra!!!)


nutidsdans: som vi här i finland kallar nykytanssi! Det är lite som ballet bara att i lite modernare form, ni kan där nere se en bild på två som dansar nutids dans!

Och sen finns de ju också filmer om dans, t.ex Step up, Street dance 3d som just varit på bio här! Min favorit dans stil i filmer är nog STREET DANS! Eftersom de i filmen alltid är lite som en battle om två olika "lag" eller CREW som man kallar de i STREET DANCE! Men nu måste ja gå och duka, så ja skriver mer i morgon!

//Jessica!<3


Nutids dans!

Kommentarer
Postat av: Fia :D

Ja tycker oxå om nykytanssi, d e o min typ

" favorit", o sen just när man blir så relax fiilis när man har vari på timme o sen e d sådär relaa-musik :D ( kröhöm, sku ja borda skriva på riksvenska...) men i jazzdansen hadd vi int någo disco-musik då när ja dansa bara den va egentligen ganska tråki o sådär gamla, simpla sånger. t.ex. nelly furtados gamla biisin o sådant. Men nykytanssi äääger nog! :D Hei d va förresten kiva inlägg! :D ( haha, vet du just när ja sku skriva kiva, så blev d i misstag kuiva, alltså torr.. tur att ja märkt d!)

2010-12-10 @ 19:07:23
Postat av: Jessica

tack för komentaren!

2010-12-18 @ 14:08:02
Postat av: Annie

Hej kusin! :D Ny blogg igen? :D rooligt, du måste bara att lova att säga till varje gång du byter så att jag kan följa :D!! Längtar sååå tills ni kommer hit! Det är ju snart och då ska vi ha kul som vanligt, eller hur! :D Du måste också lova att visa lite danssteg när du kommer hit :D!! Du som e så duktig! :D Längtar och saknar dig jätte mycket!

Ses snart!!



Kramar ♥♥

2010-12-29 @ 09:07:19
URL: http://lovetusse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0